Volkswagen × SHONAN T-SITE / e-driving
Volkswagen初の電気自動車「e-up!」と新たに藤沢スマートタウンに誕生した「湘南T-SITE」がコラボレーション。
「感性アナライザ」と呼ばれるニューロカムを装着し「e-up!」を試乗する事で、自分ではきづいていない脳のキモチをリアルタイムに測定し、「enjoy」「exciting」「emotion」という3つの切り口で分析。『自分の本当のキモチ = 脳のキモチ』を可視化しEV車の優位性を実感させる新しい試乗体験を提供した。
試乗後は、分析したデータをもとに、会場内でそれぞれの参加者の特徴や嗜好にあった本やコーヒーを楽しむ事が出来るようになっている。
A collaboration between the e-up!—Volkswagen’s first electric car—and the new Shonan T-SITE in Fujisawa Smart Town.
By equipping an “emotion analyzer” neurocam and taking the e-up! for a test drive, the subconscious feelings of the driver’s brain are measured and analyzed for enjoyment, excitement, and emotion. By visualizing what the brain is feeling, and by extension what the driver is truly feeling, the test drive demonstrates the superiority of electric cars.
After the test drive, participants can enjoy books and coffee that fit their tastes based on the analyzed data.