NHKオンライン データなび / スポーツの秋 体力データ大分析

NHK (日本放送協会)

Outline

ビッグデータを通して、日々の暮らしに直結する課題や世間の動き、更にそこから見えてくる未来像までを、シリーズ番組として浮き彫りにするデータ情報バラエティー「データなび」。

全国小学5年生の体力テストデータを元にしたビジュアライズを、企画制作からCGデザインまで、担当させていただきました。

また、番組内で放送されたシステム「都道府県対抗 子ども体力選手権」をWeb上に公開。番組終了後に、8種目100万人で体感できるインタラクティブ作品を視聴者が自由に操作、閲覧できるようにしました。

尚、番組のタイトルバック、データのことなら何でも知っているデータの王様「データキング」のCGデザインも以前、弊社のbait、山地康太が手掛けたものとなります。
“Data Navi” is a series of informational variety programs that uses big data to view issues and trends that affect everyday lives as well as the future.
We worked on the planning, production, and CG design for the visualization of physical fitness test data for fifth graders all over Japan.
In addition, we took the “Prefectural Children’s Physical Fitness Championship” system used in the broadcast and made it available on the web. After the broadcast ended, visitors to the website were able to control and view the interactive feature for eight events and a million people.
The CG design for the show’s Data King mascot, who knows everything there is to know about data, was created some time ago by our staff members bait and Kota Yamaji.
→ See here for details.

Credit