ASTALIFT / Masking Seal Art.

富士フイルム株式会社

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「アスタリフト」の新ミューズに就任した「高畑充希」さん。

このお披露目と告知を目的に、新宿駅構内の地下通路(メトロプロムナード)にて、「アート広告」を制作しました。アスタリフトのナノ成分をイメージし、小さなマスキング丸シールで、高畑さんの肖像を描いています。

総制作時間は320時間。
計13万枚の丸シールを用いた14mにも及ぶ巨大アートは、多くの方の目を奪い、写真撮影する方が耐えませんでした。

また、イベント終了後は、制作・展示風景をWebムービーとして公開。
リアル、オンライン共に、認知と話題化に繋がるコミニュケーションを行うことができました。
To announce Mitsuki Takahata’s role as the new muse of ASTALIFT, a new art advertisement was created in the underground metro promenade in Shinjuku Station. Small, round masking stickers representing ASTALIFT’s nanoparticles were used to create an image of Takahata.
The art took a total of 320 hours to complete.
The enormous piece was 14m wide and used 130,000 round stickers. It grabbed the attention of many, resulting in a steady stream of people snapping photos.
After the event ended, the scenes from its production and exhibition were released as a web movie.
The exhibit succeeded in creating recognition and buzz both in the real world and online.

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