それでも、わたし。/ niko and …

Adastria Co., Ltd.

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ライフスタイル提案型ブランド 「niko and …」の秋冬プロモーションを、企画・演出から制作までトータルプロデュースさせていただきました。

”45本のYoutube動画と20枚のインスタグラム写真” が連動することで完成する映像をメインに、グラフィックやWEBサイトでも同様の世界観に落としこんでいます。
また、撮影で使用された一部セットを店舗内に再現するなど、デジタルとリアルを一環したクリエイティブで効果的に演出させていただきました。

キャンペーンコピーは、「それでも、わたし。」

ウィメンズのアパレル展開を “3” ラインに再編成した今季。
この”3”という数字をキーワードに、”3” 人の「竹下玲奈」さんが “3” つのシチュエーションで、異なる服を着たり、着こなしを変えたりしても、すべてのベースには「わたし」がいるというメッセージが込められています。

スペシャルムービーは、特設サイトから閲覧することができ、再生中の画面をクリックすると、クリックしたシーンのアナザームービーや、オフショット写真を見ることができます。これらは全て、「niko and …」のYoutubeチャンネルや 、「竹下玲奈」さん、楽曲コーラスを担当した「安藤裕子」さんのInstagramアカウントから実際にアップされた素材にリンクする仕掛けとなっています。

また、スマートフォンでは、端末”3″台を連結して楽しめる、デバイスならではの映像体験にすることで、PCとスマートフォンのそれぞれで、最適化されたコミュニケーションを行うことができました。
We produced the autumn/winter promotion for the lifestyle brand “niko and ...” from planning and presentation to production.
With 45 YouTube videos and 20 Instagram photos all working together to complete the main image, the same world view is used in the graphics and website.
By taking part of the set used in photography and recreating it in the store, we effectively created a consistent creative image in the digital and real worlds.
The campaign catchphrase was “Still me.”
For this season, the women’s apparel lineup was reorganized into three lines.
The number three was used as the keyword, showing three Rena Takeshitas in three situations to convey the message that the person inside remains constant despite wearing different clothes and changing styles.
When viewing the special movie on the site, clicking the screen as it played shows alternate movies and candid shots of that scene. This was made possible through links to the “niko and ...” YouTube channel and Instagram accounts for Rena Takeshita and Yuko Ando, who sings the musical chorus.
Also, linking three smartphone devices creates a unique visual experience, enabling communication optimized for both PCs and smartphones.

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