STYLE meets STYLES – 霧ヶ峰Style × 東京スカパラダイスオーケストラ

三菱電機株式会社

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ルームエアコン「霧ヶ峰Style」のプロモーションとして、映像とWEBコンテンツの企画からディレクションまでプロデュースさせていただきました。

「東京スカパラダイスオーケストラ」とコラボレーションし、2つの Music Video を制作しています。

話題性をつくるため、まずは ”全編グリーンバックの未完成Music Video” を公開し、ティザーサイトでも謎のカウントダウンをスタートさせました。

その後、特設サイトで完成版となるスマートフォン限定の Music Video を本公開。 「グリーンバックの未完成 Music Video」を素材として、壁紙や家具を選んで、オリジナル 動画が制作できる「ユーザー参加型 Music Video」を公開することで、謎が解き明かされるようにしました。

グリーンバックだったMusic Videoを、ユーザーに自由にコーディネイトしてもらうことで、どんな部屋のインテリアにも調和するルームエアコンであることを、見て、体験できる企画になっています。
また、ユーザーが作った部屋は、SNSを通してGIFアニメ画像としてシェアできるようにすることで、拡散されやすいように仕組みをつくりました。
We produced the concept and direction for video and web content promoting the room air conditioner “Kirigamine Style.”
In collaboration with Tokyo Ska Paradise Orchestra, we produced two music videos.
To build buzz, we first released an unfinished music video with a green screen background and started a mysterious countdown on a teaser site.
Then, we released the completed music video on a special site for smartphones only. The mystery was revealed by the release of a user participation style music video in which users could select wallpaper and furniture to create their own music video using the unfinished green screen footage.
By allowing users to freely create the interior design for the green screen music video, we demonstrated that the air conditioner matches the room no matter how it’s decorated.
In addition, we made it possible for users to share the room they created over social media as a GIF animation to make it easier to spread the word.

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